משהו אמיתי
שעוד לא בעולם.
אני מלווה אנשים במשך שלושה עד שישה חודשים אינטנסיביים - עד שמה שבפנים נמצא גם בחוץ.
נדבר←קצת על הדרך ↓קצת על הדרך
אני מאמין באמירת האמת והתמודדות איתה. בלי זה אי אפשר לבנות שום דבר אמיתי. בזכות האמת ובגנות הטיח, כפי שכתב ברנר. בשביל זה צריך פתיחות. אז הנה הסיפור שלי, בלי טיח.
גדלתי בסביבה אלימה. הכלים שאני מציע - קואצ'ינג, חברותא, יושרה, תיאטרון, מוזיקה, כתיבה, מיינדפולנס, NVC, CBT - הם הכלים שבנו לי נפש קשובה ועדינה מתוך השבר. ועד היום אני חי עם CPTSD ועובד איתו. אני לא "מי שריפא את עצמו". אני מי שלמד לעבוד עם השבר - כל יום - ועוזר לאחרים לעשות אותו דבר.
לפני כמה שנים השבר הזה התפרק על השטח. אובחנתי במאניה דיפרסיה אחרי התקף ראשון. אחריו דיכאון כבד של חצי שנה. בלידת בני הבכור - התקף שני, והפעם בת זוגי נפרדה ממני. נדדתי בלי בית, ישנתי לילה אחד באוטו, הצטברו חובות של מאה אלף שקל, ארבע תאונות דרכים. ימים שקשה לתאר בלי לטעום אותם.
יצאתי משם בעבודה ארוכה ומפותלת. כפר איזון. ספרים ומטפלים. עבודה עם ילדים בקיבוצים, יום-יום, מול הדיכאון. הרבה קואצ'ינג, הרבה מדיטציה, הרבה מוזיקה ובכי וצחוק.
כל הכלים שעזרו לי לקום - אני יודע להעביר. ויותר מזה - כבר עשיתי את זה.
ליוויתי יותר מ-10 אנשים בתהליכים אישיים. אחד הפך לנגן עוד שמתפרנס ממוזיקה. אחת פתחה קליניקה אחרי שנים של תעודות שמעלות אבק. שני אחים שמיררו זה לזה את החיים מצאו שלום בית.
עד היום קראתי לעבודה הזאת "אימון". זה לא היה מדויק. מה שאני עושה - וזה השם שמצאתי אחרי הרבה חיפוש - זה חברותא לעשייה.

איך זה עובד
- אפגישה שבועית של 50 דקות. תרגילים בין מפגשים. שלושה עד שישה חודשים אינטנסיביים.
- במתחילים ממשאלת לב ומטרה. מחדדים חוזקות, ערכים, משאבים, חזון. בונים מפת דרכים. עובדים על חסמים בכלים שמתאימים לרגע.
- גאין גבולות לשיחה - קריירה, יצירה, זוגיות, פחדים, החלטות, מערכת היחסים שלך עם עצמך. הכל פתוח לאתגור.
- דהתשתית: יושרה. אני אומר מה שאני חושב ועושה מה שאמרתי שאעשה. אני מבקש את זה גם ממך.
- הפגישה אחת מוקדשת. לא מוכן לתהליך מלא? אפשר גם פגישה אחת של 60–90 דקות - לשיחה ממוקדת, החלטה, או צעד ראשון.
מה זה חברותא לעשייה
שתי מילים מהמסורת. וצריך לקרוא אותן יחד.
שני אנשים שלומדים זה את זה, מחדדים זה את זה. לא מאמן-מתאמן. שותפות.
מעשה ממשי בעולם. אדם נבנה דרך פעולה, לא דרך תיאוריה.
אני לא מאמן שמלמד מתודה. אני לא מטפל שמרפא. אני שותף ללימוד שלך את עצמך - ולעשייה שיוצאת מתוכו. והעשייה הזו יכולה להיות יצירה, החלטה גדולה - או עסק שאתה בונה בעולם.
גם על העסק
כשאדם יושב מולי עם עסק, אני לא שולף מתודה משיעור שיווק. אנחנו חושבים את העסק ביחד - מה אתה מוכר באמת, למי, ומה עומד בדרך.
זו אותה חברותא. רק שהפעם ה"עשייה" היא המוצר, ההצעה, והדרך שבה אתה מגיע לאנשים. אני מבין במוצרים ובשיווק, ואם כלי טכנולוגי או AI יכול לקצר לך את הדרך - נבנה אותו. לא בשביל הגאדג'ט. בשביל שמה שבפנים יימצא גם בחוץ - ויעבוד.
שוחחתי לא מזמן עם בעלת עסק משפחתי. שאלתי שאלות, חשבנו יחד על המוצר, על השיווק, על איך להקל על העבודה בעזרת כלי דיגיטלי. בסוף היא אמרה: "לא ידעתי שזה מה שאתה עושה."
זה בדיוק מה שאני עושה. שותף לעשייה שלך - גם כשהעשייה היא עסק.
למי זה
אני עובד עם אנשים שיש בתוכם משהו אמיתי שעוד לא קיים בעולם:
- ∗אמנים שהיצירה שלהם תקועה
- ∗יזמים שהחזון לא יוצא לפועל
- ∗מטפלים שמתקשים לבנות פרקטיקה
- ∗בעלי עסק קטן או משפחתי - שהעסק הוא הרחבה של מי שהם, והוא תקוע או צריך ללבן מחדש מה הוא מוכר, למי, ואיך זה נראה בעולם
- ∗אנשים בנקודת מעבר - קריירה, זוגיות, החלטה
- ∗מי שמרגיש שהחיצוני לא מבטא את הפנימי
נכונות לעבודה. לא רק לדבר - לעשות.
רוצה התחלה לבד?
בניתי את זוטאני - אפליקציה לשיחה עם בינה מלאכותית שזוכרת אותך, מזהה דפוסים, ומציגה תובנות. רעיון פשוט: לפעמים אנחנו צריכים בן שיח שלא נגמר. וזה בסיס טוב לתחילת חברותא איתי.
המקורות
מה שאני עושה לא נופל מהשמיים. הוא נשאב מהמסורת ההומניסטית-יהודית-חילונית, מהשירה העברית, ומכלים פסיכולוגיים-תיאטרליים שאני משתמש בהם בעצמי, יום-יום.
עשייה - מעשה ממשי בעולם. אדם נבנה דרך פעולה, לא דרך תיאוריה. דרך עבודה, כפי שלמדתי מא.ד. גורדון. דרך מפגש אמיתי, כפי שלמדתי מבובר. דרך יצירת משמעות, כפי שלמדתי מפרנקל. דרך נאמנות לאמת, כפי שלמדתי מברנר. דרך מתן שם לדברים, כפי שלמדתי מביאליק. ודרך התיאטרון כעבודה על העצמי ועל החברה, כפי שלמדתי מנולה צ'לטון.
מה אמרו
“אני מרגיש שסוף סוף הוא יכול להיות דוד לבת שלי. הפסקנו לריב. יש שלום בית. אתה מלאך.”- שותף, אחרי חודשיים של ליווי עסקי עם אחיו
“גם שבע שנים אחרי התהליך אני מציינת אותו כאחת הנקודות המשמעותיות בחיי.”- שותפה, אחרי תהליך קצר ועמוק
“היום יש לי קליניקה פעילה. אז עבדתי בג'פאניקה.”- שותפה, מטפלת, אחרי תהליך של כמה חודשים
“סוף סוף יש לי מקום. סוף סוף אני יודע מה אני שווה ומה כדאי לי לעשות ואיך כדאי לי לעשות. תודה לך יקירי.”- שותף, אחרי התהליך
איך מתחילים
אם הסיפור הזה מהדהד אצלך - או אם את.ה מכיר.ה מישהו.י שצריך.ה את זה - כתבו.
יש שאלות שאני שומע שוב ושוב, ובכל פעם בגרסה קצת שונה. מאמן שכותב לי: "אני תקוע, רוצה לצאת מתקיעות אבל לא יודע מאיפה מתחילים." מנהלת שמגיעה אחרי שנים מוצלחות ושואלת איך לקבל החלטות קשות – לא כי היא לא יודעת לנהל, אלא כי היא עייפה לנהל את עצמה לבד. בחורה בת עשרים ותשע שאמרה לי: "יש לי תחושת ריקנות בחיים ואני לא יודעת מה לעשות עם זה." מישהי שמחפשת איך למצוא כיוון בחיים לא מפחד אלא מרצון – כי היא יודעת שיש לה משהו לתת לעולם ולא מוצאת את הדרך. יזם שמשקיע בעצמו ועדיין שואל איך להפסיק לדחות דברים שחשובים לו, ורוצה להבין איך להתגבר על דחיינות שהיא לא עצלות אלא פחד. מנהלת שרוצה לדעת איך להתמודד עם לחץ וחרדה בעבודה מבלי לאבד את עצמה. מישהי שכבר ידועה בתחומה, חיצונית – ועדיין מחפשת איך להעלות את הביטחון העצמי כי הביטחון החיצוני לא תמיד תואם לפנימי. מי שרוצה לשנות קריירה בגיל 40 ויודע שזה הזמן, אבל זקוק למישהו שיישב איתו ויחשוב את זה ביחד – לא אימון אישי לקריירה בפורמט של תכנית ורדוד, אלא ליווי אישי לשינוי תעסוקתי שמבין שהשינוי הוא לא רק בקו"ח. צעיר שעומד לפני ראיון עבודה חשוב ורוצה לדעת לא רק איך להצליח בו – אלא אם הוא בכלל רוצה את העבודה הזאת. מישהי שמחפשת קואוצ'ינג להעצמה נשית – לא כסיסמה, אלא כעבודה אמיתית. מישהי שתמיד מתקשה לעמוד על שלה ואחרי כל שיחה יוצאת מרגישה שמשהו הלך לאיבוד, ורוצה לדעת איך להציב גבולות לא בתיאוריה אלא בחיים. מי שיש לו עסק קטן ומחפש ליווי עסקי למנהלים לא כי הוא לא יודע לנהל – כי הוא מרגיש שאיבד את הקשר בין מי שהוא לבין מה שהוא עושה. מישהי שמחפשת מאמן אישי לפיתוח אישי ורוצה גם אימון אישי לניהול זמן – אבל לא כטכניקה, כי הבעיה היא לא בלו"ז אלא בסדרי העדיפויות הפנימיים. אימון אישי למנהלים שלא נכשלו אלא הצליחו ועכשיו תוהים מה הלאה. אימון אישי לצעירים שלא צריכים שיגידו להם מה לרצות – צריכים מישהו שיעזור להם לשמוע מה הם כבר יודעים. כולם שואלים, בדרכים שונות: כמה עולה פגישת קואוצ'ינג, מה מחיר סדרת מפגשי אימון אישי, מה כוללת תכנית ליווי אישי ומה ההבדל בין תהליך ליווי אישי מומלץ לבין עוד קורס שנשכח תוך שבוע. יש מי שמחפשים מאמן אישי בתל אביב לפגישה פנים אל פנים, ויש מי שמחפשים קואוצ'ינג בתל אביב כי שמעו עליי, ויש מי שחיים בצפון או בדרום ומחפשים קואוצ'ינג אונליין שיהיה אמיתי כמו פגישה, ויש מי שפשוט מקלידים בגוגל מאמן אישי מומלץ כי הם לא יודעים עוד מה הם מחפשים – רק יודעים שהם צריכים מישהו שיהיה שם, שבוע אחרי שבוע, שישמע, שיאתגר, ושלא ישאיר אותם לבד עם השאלות. לכולם אני אומר אותו דבר: הפגישה הראשונה היא חינם. את השאר קובעים ביחד. כי מה שאני עושה – חברותא לעשייה – הוא לא אימון אישי בפורמט הרגיל. הוא עבודה אמיתית, עם אדם אמיתי, שלושה עד שישה חודשים, עד שמה שבפנים נמצא גם בחוץ.
מה אומרים
רוצה להוסיף מילה משלך? כתבו כאן.